Vluchten…naar vrede en rust in 2016?
Huldenberg CD&V
N°27 - 28/12/2015

Beste lezer,

Ik wens je, ook in naam van het bestuur van de afdeling CD&V Huldenberg, een fijn eindejaar en een fantastisch, gelukkig, warm en hoopvol 2016.

Eén van de  belangrijke uitdagingen in 2016 wordt de opvang, begeleiding en integratie van de vluchtelingen die ons  zullen worden toevertrouwd via het uitgewerkte spreidingsplan.

Je las het waarschijnlijk al in de krant, Huldenberg moet binnenkort 8 extra vluchtelingen opvangen.  Momenteel hebben we in ons LOI (Lokaak Opvang Initiatief) al 4 bezette plaatsen. Deze worden al jaren, zonder problemen, georganiseerd in het Blauwhof te Loonbeek.  Deze locatie is echter te klein en zal trouwens eind 2016 worden afgebroken.

In overleg met het College en met de OCMW raad, zullen we in de loop van de maand januari 2016  een oplossing voorstellen voor de opvang van deze mensen.  We gaan hierbij niet over één nacht ijs en onderzoeken alle mogelijke pistes.  We houden ook rekening met de bezorgheden die leven bij een belangrijk deel van de inwoners van Huldenberg.

.....

lees verder via http://huldenberg.cdenv.be