Opening Lokaal Dienstencentrum ’t Pijlijser en Sociaal Huis Huldenberg

zaterdag, 2 september, 2017
Opening dienstencentrum OCMW Huldenberg

Op 1 september 2017 werd het Sociaal Huis en Lokaal Dienstencentrum ’t Pijlijser officieel geopend.

OCMW-voorzitter Herman Depré en CD&V Huldenberg zijn bijzonder verheugd met de aanwezigheid van minister en Huldenbergenaar Koen Geens en minister Jo Vandeurzen op deze feestelijke opening.

Het Sociaal Huis is een samenwerkingsverband tussen de Gemeente en het OCMW en heeft als doel een antwoord te geven op alle sociale vragen van de Huldenbergse bevolking.
De bedoeling van het Sociaal Huis is om een  “open” plaats te creëren waar iedere burger en hulpverlener met al zijn vragen terecht kan.Een goed hedendaags, sterk en efficiënt sociaal beleid ten bate van de inwoners van de gemeente is geïntegreerd in het hele gemeentelijk beleid. Vandaag de dag moeten het OCMW en de Gemeente twee handen zijn op één sociale buik.

Het belang van dit samenwerkingsverband werd zowel door minister Geens als door minister Vandeurzen aangehaald.
Minister Geens : “De Huldenbergenaar moet op elk moment terecht kunnen met zijn of haar vragen naar sociale dienstverlening. Het nieuwe Sociaal Huis en het Lokaal Dienstencentrum ’t Pijlijser, gelegen in het hart van Huldenberg, moet vooral een ontmoetingsplaats zijn waar zowel dienstverlenende, vormende als ontspannende activiteiten georganiseerd worden   Wie comfortabel thuis wil blijven, krijgt hiertoe ook alle ondersteuning. Een geïntegreerd Sociaal Huis zoals hier in Huldenberg, ook letterlijk via een passerelle verbonden met de gemeentelijke diensten, heeft volgens mij dan ook alle troeven in handen om een goede, sociale en laagdrempelige dienstverlening te realiseren”.

Karin Vanacker – Devyver
CD&V Huldenberg